http://www.europeflavours.ro/

joi, 14 iulie 2011

Budinca de vanilie cu zmeura


   Budinca de vanilie este un desert foarte apreciat de mine inca din copilarie pe langa crema de zahar ars, pe care mi-o facea mama in fiecare an de ziua mea, pentru ca stia ca era tortul perfect pentru mine. Zilele trecute am facut tortuletul acesta, pentru ziua fratelui meu Gabi, de la care mi-a ramas crema de vanilie exact cat pentru doua portii. Cu ocazia aceasta, am transformat crema de vanilie in budinca pe care am servit-o cu zmeura prospata alaturi de Pofticios, mare amator a tot ce inseamna desert cu vanilie :). Si daca tot face parte zmeura din categoria fructelor de padure, inscriu si reteta de fata la Provocarea "Dulce Romanie" a lunii iulie, gazduita de aceasta data, in "casuta" lui Flory, unde va invit sa mergeti si sa va hraniti ochii cu bucatele alese pregatite cu maiestrie si dragoste, special pentru voi. Eu am vizitat-o si am fost tare bucuroasa sa ii incant pe cei dragi cu retetele absolut delicioase, prezentate de Flory.
   Ce trebuie sa aveti pentru doua portii de budinca :
  • 200 ml lapte
  • 1 galbenus
  • 1 lingura amidon
  • 3 linguri zahar
  • 1 lingura esenta de vanilie
  • 50 g unt rece
  • 150 g zmeura
     Galbenusul se amesteca cu amidonul si 2 linguri de lapte rece intr-o cratita mica ce urmeaza a fi pusa la foc. Restul de lapte  se amesteca cu zaharul si esenta de vanilie si se pune la foc mediu pana incep sa apara bule la suprafata. Stingem focul, apoi turnam laptele fierbinte, incet peste galbenus amestecand cu un tel in forma de para. Dam crema la foc mic si amestecam pana se ajunge la consistenta unei maioneze. Lasam la racorit pana la temperatura camerei, acoperim cu o folie alimentara direct pe suprafata budincii si apoi dam la frigider.


     Cand s-a racit complet incorporam untul. Amestecam si zmeura in budinca si mai lasam la rece cel putin o ora. Se pot folosi forme speciale pentru budinca,iar in acest caz, turnam budinca in formele reci si umezite cu putina apa rece, apoi acoperim cu folie alimentara si lasam la frigider pana e suficient de tare sa poata fi rasturnata.
    Noi am servit fara o forma speciala, rece cu multa zmeura, intr-una din zilele astea toride si tare a mai fost buna :D.


 
Va doresc pofta buna zi o cat mai racoroasa !
     

8 comentarii:

sarah spunea...

un desert rapid si delicios!

Ralu spunea...

Multumesc, Sarah. Si daca mai e si rece e numai bun :)

FLORY spunea...

O combinatie pe care n-as refuza-o niciodata,te pup si-ti multumesc!

Ralu spunea...

Multumesc si eu,Flory. Si eu te pup si te astept la o portie de budinca :)

Din bucataria mea spunea...

Yummmy!!!...delicioasa si parfumata!!

Ralu spunea...

Licuta, zmeura face toata treaba si e fenomenala in combinatie cu vanilia
:D

Antonina spunea...

Ce ma bucur ca provocarea printre un contur asa frumos!! arata minunat desertul tau!!! pupici

Ralu spunea...

Multumesc, Antonina. Sa ai o zi racoroasa. Te pup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...