http://www.europeflavours.ro/

luni, 15 august 2011

Fursecuri cu banane


      Fructele sunt preferatele mele cand vine vorba de deserturi, iar bananele sunt in top asa ca Pofticiosul s-a hotarat sa ma alinte cu aceste fursecuri extraordinar de gustoase si fine si bineinteles, pe gustul meu :). Sa fiu sincera bucatarasul meu a inceput sa gateasca mai des in ultima perioada, sa fie oare placerea de a-si privi propriile retete pe blogul meu, care incetul cu incetul devine al nostru?

    Ce aveti nevoie pentru aceste fursecuri :
  • 2 banane mari
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • 2 albusuri marisoare
  • 200 grame zahar brun (eu am folosit alb)
  • 1 lingura esenta de vanilie (eu am folosit un plic zahar vanilat)
  • 1 lingurita praf de copt
  • 200 grame de faina
  • 1 praf de sare
  • 120 ml ulei 
  • 100 grame banane deshidratate maruntite
      Pentru glazura aveti nevoie de 130 g ciocolata si 3-4 linguri de apa.


     Bananele se decojesc si se zdrobesc pana devin pasta. Sau folositi blenderul. Bananele se stropesc cu zeama de lamaie pentru a preveni oxidarea, apoi se adauga albusul de ou crud, zaharul si zaharul vanilat.

     Se mixeaza sau se amestecat tot in blender pana se obtine o spuma consistenta.


     Se adauga uleiul in doua transe dand cateva impulsuri intre adaugari.


     Dupa ce s-a incorporat uleiul se amesteca separat faina cu praful de copt si sarea si se adauga peste compozitia de banane. Se amesteca pana se omogenizeaza toate ingredientele.

     Dupa ce este gata copozitia, se incinge cuptorul la foc mediu. O tava se tapeteaza cu foaie de copt si se formeaza cerculete din cate o lingurita de aluat .


   In mijlocul fiecarui cerculet se presara bucatele de banane deshidratate si se da la cuptor.


     Dupa aproximativ 10 - 15 minute (cuptorul meu coace mai greu), cand fursecurile s-au rumenit pe margini se scot si se lasa pe un gratar la racorit.


    Intre timp se rupe ciocolata in patratele si se topeste impreuna cu apa pe baie de aburi.


   Cand ciocolata a fost complet topita iar fursecurile la temperatura camerei, se glazureaza fiecare in parte pe margini si se lasa pe foaie de copt sa se intareasca glazura.


     Aratau atat de apetisant incat nu am avut rabdare sa se raceasca complet  si am furat cateva :D.

    
      Cu mii de multumiri Pofticiosului, martusiesc ca aceste fursecuri sunt divine vi le recomand pentru orice ocazii speciale sau mai putin speciale, ori fara nici o ocazie, infrumusetati o zi oarecare pregatindu-le celor dragi acest desert :).

Pofta Buna !

10 comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Arata grozav!!! As servi dar ...nu ajung la farfurie! Pupici!

Ralu spunea...

Multumesc, Licuta. Stiu cum e sa sarvesti de pe o farfurie virtuala, asa ca te invit la mine la una reala :)). Te pup si iti doresc o zi frumoasa :)

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

cooperarea in bucatarie duce la rezultate spectaculoase :). tot inainte ;)!

Antonina spunea...

Ce dragalasenii ai tu aici!! fur si eu un fursec,ok?;)) Pupici

sarah spunea...

minunate!!!!am sosit cam tarziu la degustat din pacate.ma chinuie o intrebare..ai fugit in vacanta?pupicei

Ralu spunea...

Zazuza, ai mare dreptate, munca in echipa e cea mai productiva :D


Antonina, serveaste cati doresti:). Te pup !

Sarah, ma bucur ca iti plac. Sa stii ca pana azi am fost rupta de tehnologie :)). Vacanta, bineinteles. Promit sa revin in forta :D.

Tudor Elena Cristina.... spunea...

Ei da!!!Aacesti biscuiti mi ar place si mie......Mersic pt reteta siii...spor la treaba.....pupici

Unknown spunea...

imi place inelul de ciocolata de pe margine ;)

Roxana spunea...

Arata chiar foarte bine, eu una nu ma pot satura de combinatia ciocolata + banane, am sa incerc reteta, inca putin din post-ul asta :) as vrea atfel de fursecuri pe masa de craciun

Ralu spunea...

Elena, Kadia, Roxana, ma bucur tare mult ca va este pe plac reteta. Nu ezitati sa o incercati, merita din plin :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...