http://www.europeflavours.ro/

sâmbătă, 28 mai 2011

Ficatei cu legume la tigaie si de unde vine pasiunea


     Nu sunt prea priceputa la povestit, nu reusesc sa transmit prin cuvinte exact asa cum sunt ideile in capul meu, insa am sa incerc sa descriu astazi, cum sta treaba cu pasiunea pentru gatit in ceea ce ma priveste. Recunosc ca in anii adolescentii incercarile mele de a face niste banali cartofi pai erau esecuri totale, o parte prea arsi, o parte prea cruzi, prea sarati sau prea uleiosi, amintiri ce-mi starnesc rasul acum cand refuz sa gatesc cartofi pai doar pentru ca mi se par prea simplu de preparat si zi de zi pregatesc retete noi, nemaincercate, din pura curiozitate si as putea spune pasiune. In acea perioada nici prin gand nu mi-ar fi trecut ca as fi in stare vreodata sa prepar macar crema de zahar ars (prajitura mea preferata inca din copilarie) sau ciorba de cartofi (pregatita des de mama pentru ca era preferata lui tata). Pe atunci eram convinsa ca voi avea un sot care stie sa gateasca si ma va scuti pe mine de "fericirea" asta. Insa cu timpul am fost nevoita sa imi gatesc singura, asfel am invatat sa fac cartofi pai buni, ochiuri si alte cateva retete super simple. Cand l-am cunoscut pe Andrei, dorinta mi s-a implinit, el imi dadea lectii la gatit. M-a atras cat suflet pune atunci cand gateste si cu cata migala e atent la fiecare amanunt, si chiar daca rezultatele mele nu erau nici pe departe atat de bune ca ale lui, el mi-a apreciat intotdeauna incercarile, iar asta m-a motivat sa gatesc din ce in ce mai bine. Internetul a devenit prietenul meu culinar si blogurile din domeniul gastronomic m-au convins ca gatitul nu e atat de greu pe cat pare. Incetul cu incetul m-a contaminat microbul gatitului, iar acum bucatareala nu mai e un chin ci un mod de a ma relaxa.
      Ca o concluzie, pasiunea pentru gatit nu am avut-o dintotdeauna, nu am cautat sa o am ci ea m-a gasit pe mine :).
      Revenind la oile noastre, despre reteta de fata am sa povestesc scurt ce si cum. E gata in 30 de minute si este nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • 500 g ficatei de pasare
  • 4-5 buchetele de broccoli
  • o ceapa marisoara
  • doua rosii
  • 4 linguri ulei masline
  • verdeturi Provence
  • sare, piper
     Se taie ceapa solzisori si se caleste in uleiul incins in prealabil intr-o cratita incapatoare. Se taie fiecare ficatel in jumatate si se perpeleste in tigaie impreuna cu ceapa. Adaugam verdeturile Provence si lasam pe foc pana scade zeama lasata de ficatei si incep sa se rumeneasca.

    
    
     Se taie rosiile in cubulete, iar broccoli se desface in buchetele si mai mici si se adauga peste ficateii rumeniti.


    Se condimenteaza dupa gust si se servesc imediat, cat sunt fierbinti. Este o reteta ideala pentru atunci cand ne preseaza timpul si trebuie sa luam masa. Ceapa ii da un gust deosebit ficateilor, iar adaugand si legumele nu mai e necesara garnitura.

Pofta buna !



Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...