http://www.europeflavours.ro/

vineri, 27 mai 2011

Cosulete dulci si ... o zi pana la sesiune

     Tin sa precizez ca tocmai ce am teminat de lucrat la proiectul pentru facultate si mi-am permis o pauza binemeritata, ca sa povestesc despre aceste cosulete buclucase, facute la cererea insistenta a  lui Mister, pentru ca il sfarsea pofta de o prajitura cu crema fiiiina de vanilie. Si cum era sa il las eu sa se topeasca asa sub ochii mei? S-a uitat la mine cu ochi de motan amarat ceva de genu si m-a convins instant (of, si eu care credeam ca sunt incoruptibila...). Asa ca m-am decis sa fac aceasta prajitura cu crema de vanilie, foarte usor de realizat. Am sa enumar ingredientele pe categorii:
     Cosulete:
  • 200 g faina
  • 50 g unt
  • 5 linguri zahar
  • un plic zahar vanilat
  • 1 oua 
  • 4 linguri lapte
  • un praf de sare
  • 1/2 lingurita praf de copt (sau fara, ca sa nu vi se umfle cosuletele asa cum mi s-a intamplat mie :P)
     Crema:
  • 500 ml lapte
  • 6 linguri zahar
  • 3 galbenusuri
  • 2 linguri faina (sau amidon)
  • 1 lingura esenta de vanilie 
      Decor :
  • 100 ml frisca lichida
  • 12 cirese proaspete cu codite
  • 20 g ciocolata neagra
     Se amesteca faina cu praful de sare , zaharul, untul si zaharul vanilat (se poate sari peste praful de copt, eu am avut intentia sa fac cosuletele pufoase, doar ca au iesit prea pufoase), se amesteca pana la omogenizare. Separat se bate bine oul cu laptele, apoi se toarna peste faina si se amesteca pana se formeaza o coca putin lipicioasa. Se unge o tava de briose cu ulei, se imparte aluatul in 12 parti egale si se tapeteaza formele de briose. Pentru a fi mai usor de modelat aluatul, pentru ca este cam lipicios, eu  l-am manevrat cu mainile umezite.


      Tava astfel pregatita se baga in frigider 30 de minute. Intre timp se pregateste crema. Amestecam galbenusurile cu cele doua linguri de faina si 3 linguri din cantitatea de lapte pe care le incorporam treptat in amestec. Laptele il punem la fiert impreuna cu zaharul si esenta de vanilie (sau miezul unei pastai de vanilie). Cand au inceput sa apara bule la suprafata laptelui , se ia de pe foc si se toarna in fir subtire peste galbenusuri cu o mana si cu cealalta mana se amesteca mereu in galbenusuri. Apoi se pune pe foc mic amestecandu-se pana se intareste crema. Se lasa la racorit pana ajunge la temperatuta camerei si se mai lasa apoi la frigider.


      Se inginge cuptorul la foc mediu, scoate tava din frigider (e posibil sa trebuiasca sa mai modelati putin aluatul in forme) si se da la cuptor 20 de minute, pana se rumenesc cosuletele. Daca folositi praf de copt o sa va iasa cam asa: 

 

     M-am cam speriat cand am vazut cat de "pufoase" au iesit, dar am gasit repede o solutie...le-am scobit :)). Pana s-a mai racit crema, am pregatit frisca, iar aici alta peripetie. M-am apucat sa bat frisca dupa instructiunile de pe ambalaj, adica am turnat-o intr-un bol si am batut cu telu la ea asteptand sa se intareasca.Dar ea nu si nu,abea facuse cativa bulbuci, asa ca l-am rugat pe Pofticios sa dea o mana de ajutor ca pe a mea nu o mai simteam. Dupa ce a batut si el pana a transpirat, frisca noastra nu avea nici cea mai mica intentie sa se intareasca. Cand era cat pe ce sa o arunc de nervi, se duce Pofticiosul si il intreaba pe prietenul nostru Google daca are vreo idee. Raspunsul: "daca nu se intareste frisca luata din comert, adaugati cateva picaturi de lamaie si amestecati din nou". Zis si facut, frisca noastra a fost gata in mai putin de un minut. Iar eu de fericire am luat si mi-am pupacit Pofticiosul, ca doar nah e si smart pe deasupra.
   Apoi am umplut cosuletele scobite cu crema racita...


     Se topeste ciocolata pe baie de aburi, se spala cireselele si se orneaza in felul urmator: formam moturi de frisca pe fiecare cosulet in parte, apoi luam cate o cireasa o glazuram si o asezam deasupra asa ca "cireasa de pe tort" :).


     Se pot servi imediat dar sunt mai bune dupa ce stau o ora la frigider (sau peste noapte).


     Si o sectiune cu crema fiiiina de vanilie, vorba Pofticiosului :D.


Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...