http://www.europeflavours.ro/

luni, 30 mai 2011

Supa crema cu ciuperci si bacon

 

    Povestesc cu mare drag despre aceasta reteta pentru ca este prima "complicata" pe care am invatat sa o fac. Eram atat de fericita cand am vazut cat de gustoasa este si nu-mi venea sa cred ca e preparata de mine (un dezastru in bucatarie). De atunci ea a devenit supa casei mult indragita de noi si gatita destul de des. 
   Ingrediente :
  • 1 litru lapte
  • 300 g bacon
  • 300 g ciuperci
  • 1 ceapa potrivita (sau 4 fire ceapa verde)
  • 1 morcov
  • 200 g boabe de porumb
  • 1/2 legatura spanac (optional)
  • 4 linguri ulei
  • 3 linguri faina
  • 1/2 lingurita verdeturi Provence
  • sare dupa gust
     Se toaca ceapa si spanacul marunt  (eu am folosit 4 fire ceapa verde) iar morcovul se da pe razatoarea mica. In oala pregatita pentru supa se caleste ceapa in cele 4 linguri de ulei, cand devine sticloasa se adauga morcovul, spanacul si faina si se amesteca, pe foc mic.

 
    Se adauga 10 linguri de lapte treptat amestecandu-se dupa fiecare lingura, se procedeaza astfel ca sa nu se formeze cocoloase.


  Apoi se adauga restul de lapte si un litru de apa calduta si se lasa la foc mediu sa fiarba. Intre timp se taie ciupercile (eu am folosit ciuperci de padure: galbiori, hribi si opintici ) in bucati potrivite.


   Baconul se taie cubulete sau fasii si se rumeneste in tigaie fara adaos de grasime, apoi se adauga ciupercile si verdeturile Provence peste bacon. Se lasa la rumenit amestecand din cand in cand.

 
    Dupa ce supa a inceput sa fiarba se lasa la foc mic, se adauga ciupercile, baconul, porumbul si se sareaza dupa gust. Se mai lasa la fiert inca 15 minute apoi este gata.


    Se serveste cu patrunjel tocat marunt si crutoane de paine. 
    Mister, despre care spuneam ca e as in bucatarie, dar ca nu prea da prin ea, pregatise niste crutoane senzationale foarte spicy, despre care am sa povestesc intr-un post special ce si cum, cat de curand.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...