http://www.europeflavours.ro/

miercuri, 1 iunie 2011

Briose rustice cu telemea


      V-am zis cumva pana acum cat de mult m-am indragostit de tava mea se briose? Ei bine, in afara faptului ca sunt nenumarate retete pentru briose si dulci si sarate si pentru toate gusturile, timpul de pregatire este foarte mic. Ador preparatele pe care le gatesc repede si mai sunt si bune pe deasupra. In cazul in care ma preseaza timpul, se anunta vizite pe ultima suta de metrii (sau nu se anunta de loc :P ), mi-e pofta de ceva dulce si nu am rabdare sa fac prajituri cere trebuie lasate peste noapte sau pur si simplu mi-e foame si as manca ceva, briosele sunt cea mai buna solutie :). Mda, I am incurable addicted...bine ca am si eu un viciu in viata asta . Pe motivul ca tocmai achizitionasem seminte de in si trebuia sa le si valorific m-am pus pe facut briosele de fata, care dupa cum ziceam, se prepara super simplu.
     Ingrediente:
  • 100 g faina de grau
  • 100 g faina de porumb
  • 100 g slaninuta afumata
  • 100 g telemea
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 ou
  • 4 linguri lapte
  • 2 linguri busuioc proaspat, tocat
  • seminte de in (pentru ornat)
  • sare, piper

     Telemeaua se da pe razatoarea mica, slaninuta se taie cubulete si se perpeleste 5 minute in tigaie fara adaos de grasime si oul se amesteca bine cu laptele. Separat se amesteca faina de grau cu cea de porumb, praful de copt, sarea si piperul (dupa gust, eu am pus cate 1/2 lingurita din fiecare). Pentru a da o aroma aparte se poate opta pentru piper alb. Peste faina se adauga telemeaua, slaninuta si busuiocul si se amesteca. Oul amestecat cu laptele se incorporeaza cel din urma. Se incinge cuptorul la foc mediu, tava de briose se unge cu ulei si se toarna compozitia in forme. Se orneaza fiecare briosa cu seminte de in (sau susan, mac, etc).


      Cuptorului meu i-a luat 20 de minute ca sa le coaca. Dar in general sunt suficiente 10-15 minute. Dupa ce s-au scos din cuptor se lasa 5 minute sa se racoreasca, apoi se scot foarte usor din forma.

 

     Se pot servi fierbinti, asa cum au facut nerabdatorii de noi, dar sunt foarte bune si reci. Merita incercate pentru cat de usor sunt de facut si pentru gustul delicios. Priviti si o sectiune pufoasa :).

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...