http://www.europeflavours.ro/

marți, 24 mai 2011

Un fel de cartofi frantuzesti :)


    Dupa o perioada in care cartofii au cam lipsit din meniul zilei, de data aceasta ei au fost vedeta pranzului nostru. Aceasta reteta este o incercare de a mea de a o copia pe mama, care face cei mai buni cartofi frantuzesti din lume. Bineinteles ca nu mi-au iesit atat de buni ca ai ei, dar noua ne-au placut foarte mult. Sunt o varianta modificata a retetei originale, dupa cum spuneam...un fel de cartofi frantuzesti :D.
   Ingrediente folosite de mine:
  • 600 g cartofi
  • 3 oua
  • 4 linguri ulei de masline
  • 100 g smantana
  • 300 g  telemea
  • o legatura marar
  • sare, piper, boia dulce
  Modul de preparare este extrem de simplu. Eu am procedat in felul urmator: am curatat si fiert cartofii in apa cu putina sare, am fiert si cele trei oua, iar telemeaua am dat-o pe razatoarea cu gauri mici. O forma de tarta am uns-o cu uleiul de masline si am incins cuptorul la foc mediu. Cartofii i-am scurs de apa in care au fiert si dupa ce s-au racorit i-am taiat rodele (sau cel putin am incercat :P). Jumatate din cantitatea de cartofi am asezat-o frumos in forma de tarta, iar apoi am presarat 100 g din telemeaua rasa.


     Am presarat putina sare, piper si boia, apoi am adaugat smantana si restul de cartofi. Ouale fierte le-am taiat  feliute si le-am asezat peste cartofi. Am presarat si restul de telemea, mararul tocat marunt si in final am pudrat din nou cu sare, piper si boia si am dat la cuptor 20 de minute.

     Cand s-au rumenit putin deasupra,  cartofii mei frantuzesti au fost gata.


    Pentru ca este o reteta fara carne prin ingrediente, o dedic lui Geo, vegetariana mea, cu promisiunea ca voi repeta reteta  cu prima ocazie cand ne viziteaza :). Noi am servit cu rosii chery si ne-am dat seama cat de dor ne era de gustul de cartof.


   Stiu ca este una din retetele bine cunoscute, dar pentru cei care nu au incercat-o  inca, o recomand pentru gustul sau elegant. Pofta buna :).

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...