http://www.europeflavours.ro/

luni, 4 iulie 2011

Paine cu malai


        Nu sunt eu maestra in Brutarie & Co, dar painea facuta in cuptorul meu vechi, antic si de demult imi place mult mai mult decat cea din comert. Recunosc, sunt cateva brutarii care se respecta si de la care ma aprovizionez de fiecare data cand am ocazia, dar in rest prefer (atat cat imi da voie timpul) sa imi prepar singura painea cea de zi cu zi. Si cum am o problema cu tot ce e nou (in sensul de necunoscut pentru mine), proaspat descoperit si accesibil, de fiecare data painea mea trebuie sa aiba ceva schimbat. De aceasta data am incercat o varianta cu faina de porumb, care a fost clar pe gustul nostru, cu miezul pufos si coaja crocanta. 
       Dupa cum am mai spus, cel mai greu pentru mine (ca si pasionata de gatit) este atunci cand am de facut retete cu timp indelungat de asteptare. Din acest motiv eu nu coc painea in tava de cozonac, ci o fac sub forma de chifle mai mari, pentru a fi gata mai repede si pentru a fi sigura ca e bine facuta in interior. Pentru 4 painici am folosit dupa cum urmeaza :

  • 500 g faina de grau
  • 200 g faina de porumb
  • 1 lingura zahar
  • 25 g drojdie proaspata
  • 1 lingura sare
  • 2 linguri ulei
  • 200 ml apa calduta
     Intr-un vas incapator amestecam faina de grau cu faina de porumb si sarea, apoi, cu o lingura, indepartam faina catre peretii vasului lasand in mijloc o movilita .


     Amestecam drojdia cu 100 ml de apa calduta si zaharul pana se topeste, apoi turnam peste movilita din centru si omogenizam.



    Lasam asa cam 20 de minute, timp in care va creste movilita noastra.

      Adaugam restul de apa si formam o coca la care adaugam uleiul si framantam in continuare cam 5 minute, apoi lasam la crescut minim 30 de minute.


     Formam 4 painici mici (sau doua, sau una mare, dupa preferinta),pe care le asezam pe o tava unsa cu putin ulei sau direct pe o foaie de copt si le mai lasam 15 minute, timp in care incingem cuptorul la foc mediu.



      Le bagam la cuptor si le lasam pana cand miraculoasa scobitoare pe care o infingem noi intr-una din painici iese curatica- curatica. Dupa ce le scoatem, le stropim cu putina apa si le lasam invelite intr-un prosopel de bucatarie (eu am unul pe care il folosesc doar la acoperit painea). 


      Ce este mai bun decat o paine abea scoasa din cuptor, crocanta la exterior si cu miez pufos, langa pranzul (sau cina) de zi cu zi? 

Pofta buna !


6 comentarii:

Antonina spunea...

Ador crocantzeala malaiului... Arata perfect ! si cred ca au un gust pe masura! pup

Ralu spunea...

Multumesc Antonina :). Eu una sunt o fana inraita a tot ce inseamna malai in macare :))

FLORY spunea...

Ma gandeam ca am testat aproape tot ce se poate in materie de paine home made dar pe-asta am sarit-o!Ma tenteaza foarte mult,cred ca e delicioasa!Pupici multi!
Se poate combina cu gemul meu,ce zici?:D

Ralu spunea...

Eu cred ca merge excelent cu gemul tau Flory :D. De dimineata mi-e gandul numai la el. Trebuie sa il incerc si eu :). Te pup.

gaby_d spunea...

Harnicutzo! Ce frumusele-s!

Ralu spunea...

Multumesc Gaby. :) Sa vezi si ce bune erau cand le rupeam si ieseau aburi in ele :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...