http://www.europeflavours.ro/

miercuri, 6 iulie 2011

Fursecuri cu malai


         Dimineata aceasta mi-am inceput ziua ca de fiecare data, tragand  eu de mine sa ma trezesc  si sa ma indrept, asa agale, spre servici. Tare-i dulce somnul de dimineata si tare-i cald si moale sub plapuma...Mergand spre servici visam la cafeaua aburinda cu aroma intensa ce urma sa mi-o pregatesc. Concentrata in efortul de a tine ochii deschisi si in a nu ma mai gandi la visul frumos din care nu am prins finalul pentru ca a avut grija alarma sa mi-l intrerupa, nu observasem ca in fata usii de la servici ma asteptau trei ghemotoci pufosi si ochiosi de pisoi, decat dupa ce era sa-i calc. Atat a fost, m-am trezit instant din amorteala, am uitat si de visul neterminat si de cafeaua aburinda. Am ramas cateva minute doar sa ii privesc cum se inghesuiau unul intr-altul si se chinuiau sa invete sa mearga.  Pana le-am pregatit un culcus departe de talpile adormitilor (asa ca mine), unul si-a gasit deja stapan (o fetita ce trecea pe acolo de mana cu bunicuta), ceilalti doi am aflat (din surse sigure) ca sunt motanei si ca ar avea cam o luna. Pentru cei doritori de pisicuti pufosi si ochiosi trebuie doar sa lasati un mesaj si va pun unul deoparte :) (oferta valabila in limita stocului disponibil :)) ).
      Cat despre fursecuri, continuam seria preparatelor cu malai cu o reteta extrem de simpla. Pe cat sunt de usor de preparat pe atat sunt si de bune aceste fursecuri fragede dar si usor crocante, datorita aromei fine de lamaie si vanilie la care adaugam o adiere de cacao pentru contrast. Dar trebuie sa mentionez ca inspiratia nu m-a lovit asa din senin ci dupa ce am salivat privind fursecurile preparate de Chez Mazilique, careia ii multumesc pentru idee :).
      Ingrediente :
  • 200 g faina de grau
  • 150 g faina de porumb
  • 1/2 lingurita sare
  • 200 g unt
  • 6 linguri  zahar
  • 1 lingura coaja rasa de lamaie
  • 1 ou
  • 4 linguri lapte
  • 1 lingura esenta de vanilie (sau un sfert de baton de vanilie)
    Amestecam faina de porumb cu cea de grau si sarea.


      Separat mixam zaharul,untul,coaja de lamaie si esenta de vanilie (sau semintele de la un sfert de baton de vanilie).
      Adaugam oul si laptele in amestecul de zahar si unt si omogenizam.  In final incorporam si faina si aluatul este gata.


     Incingem cuptorul la 180 de grade. Intr-o tava tapetata cu foaie de copt (sau unsa cu unt si pudrata cu faina) intindem cate o lingurita cu varf de aluat, astfel icat sa iasa o forma de disc, pudram pe centru cu cacao (eu am folosit cacao amestecata cu putin zahar) fiecare petec de aluat.




      Dam la cuptor pentru 10-15 minute, pana fursecurile se rumenesc pe margini. Apoi le scoatem pe gratar si le servim dupa ce se racoresc. Mie mi-au iesit doua tavi cu cate 16 fursecuri.


    Abea terminasem de facut poze, ca Pofticiosul impreuna cu un prieten au si tabarat pe ele :)). Nu stiu cum e pentru altii, dar la mine cel mai greu e la sfarsit cand ma invart prin toata bucataria in cautare de un colt perfect pentru poza finala, iar in jurul meu sta la panda un Pofticios pus pe furat cand nu sunt eu atenta :)).


     Aromate si usor crocante aceste fursecuri sunt perfecte langa cafeau sau ceaiul preferat. Noi am realizat ca ar merge impreuna cu ceaiul de fructe, specialitatea Pofticiosului (despre care am sa povestesc amanuntit cat de curand :D) cand rontaiam la ultimul fursec :))...

2 comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Arata foarte bine!...si cred ca sunt tare bune!...Pupici!

Ralu spunea...

Multumesc Licuta, au fost intr-adevar tare bune. Iar la cat sunt de usor de facut merita incercate :P. Te pup :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...