http://www.europeflavours.ro/

miercuri, 20 aprilie 2011

Pancakes

 
     ...sau renumitele clatite americane, pe care nu am indraznit sa le incerc pana acum. Si rau am facut pentru ca sunt foarte gustoase si usor de pregatit motiv pentru care le va mai veni randul cat de curand. E genul de reteta ideala pentru mine din urmatoarele motive : ingrediente putine, dificultate si timp reduse, gust extrabun. Sunt foarte bune ca mic dejun dar si ca desert la masa principala.
     Pentru mogaldetele astea se pregateste asa: o cana maricica de faina (cca 230 gr), doua oua , 1 lingura praf de copt, o cana de lapte (cca 300 ml), un praf de sare, 5 linguri zahar si 30 gr unt. Untul se topeste la foc mic si se lasa la racit. Intr-un bol se amesteca faina ,praful de copt , zaharul si sarea, se cerne acest amestec pentru clatite mai pufoase. Se adauga laptele si untul si se amesteca bine cu un tel pana cand la suprafata compozitiei apar bule de aer , si nu mai sunt nici urma de gogoloase. Se bat cele doua oua, eu le-am separat, am batut albusul spuma dupa care am adaugat galbenusurile, am amestecat din nou foarte bine si le-am adaugat in compozitia faina-lapte amestecand incet cu telul. Inainte sa incep sa perpelesc clatitutele in tigaie am mai adaugat o lingura zahar vanilat, am zis eu asa ca ar merge :P.
     Tigaia unsa cu ulei sau nu daca e una neaderenta se pune la incalzit pe foc mediu, iar cu polonicul se formeaza clatitute. La mine era necesar o treime de polonic cu aluat pentru o bulina de clatita, iar in tigaie imi incapeau cate patru o data.


     In general am vazut ca se folosesc coacaze sau afine la aceste clatite, dar eu am vrut sa valorific cojile de portocale confiate de bucatarasul meu, pe care le-am adaugat peste bulinele formate in tigaie. Clatita este gata de intors atunci cand cand suprafata sa e plina de bule.


     Clatitutele au fost gata imediat si mancate si mai repede :P. Au iesit foarte pufoase si cu o aroma fina de portocale si bineinteles ca ne-am batut pe portia cea mai mare :)) . Iata si cateva prim-planuri:






Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...