http://www.europeflavours.ro/

miercuri, 20 aprilie 2011

Tarta cu urzici... in asteptarea Pastelui

     Mai sunt patru zile pana la Paste, suntem in saptamana Mare si sunt convinsa ca fiecare dintre noi se pregateste intens pentru sarbatoare, iar eu ca sa imi mai linistesc nerabdarea pana la eveniment m-am gandit sa inpartasesc reteta mea de tarta cu urzici . Nu e de post, dar poate fi daca excludem doua ingrediente.
     Ca sa recunosc, tarta de fata am facut-o in dorinta de a-mi testa forma de tarta pe care am achizitionat-o de curand la super oferta, bineinteles (pentru doi studenti ca noi, ofertele sunt oaze de fericire). Iar draguta de ea (forma de tarta), si-a facut treaba excelent.
    Reteta am facut-o as zice extrem de simplu avand in vedere ca experienta mea in ale bucatariei nu este prea mare si nu cunosc prea multe secrete senzationale. Cu toate astea, tarta a fost foarte apreciata de meseni, spre bucuria mea, desi gatisem pentru prima oara urzici.
   Am spalat bine, bine in multe ape urzicilei ( in jur de 1 kg), iar ele m-au premiat cu o mie de besicute pe maini si tot atatea mancarimi.
    Le-am pus in cam 5 litri de apa clocotita la fiert si daca abea le-am putut inghesui pe toate in oala la inceput, dupa ce le-am fiet si scurs de zeama facatoare de minuni (ceaiul de urzici) mai erau cat sa incapa intr-un castronas.Daca nu sunteti fani ai ceaiului de urzici , se pastreaza doar o cana pentru a se utiliza mai tarziu.
     In timp ce au fiert urzicile am incropit repede un aluat din o cana si jumatate de faina , un praf de sare, doua lingurite praf de copt si apa calduta cat sa iasa aluatul nelipicios, apoi l-am mai framantat putin cu o lingura de ulei si l-am bagat la frigider sa isi astepte randul.
     Intr-o tigaie incapatoare am calit in doua linguri de ulei opt catei de usturoi curatati si dati prin razatoarea mica impreuna cu o lingura de vegeta de casa (reteta am luat-o de aici), apoi am adaugat 3 linguri de faina si am amestecat (la foc mic) pana s-a omogenizat. Cand am adaugat cana cu ceai de urzici am dat tigaia de pe foc si am amestecat. La urma a venit randul urzicilor fierte, strecurate si date prin blender, pe care le-am amestecat in tigaia cu sosul pregatit dinainte si am dat din nou la foc mediu de data asta amestecand pana la legare.
    Aluatul racit l-am impartit in trei parti egale. Pe doau dintre ele le-am framantat putin impreuna si am intins o foaie marisoara cat sa cuprinda forma de tarta (care are 30 cm diametru)  si sa mai dea si pe laturi.
     In forma astfel pregatita am intins jumatate din  cantitatea de urzici. Intr-un bol am amestecat  opt linguri de branza de burduf cu un ou pana a iesit ca o crema, amestec pe care l-am intins peste urzici (pentru varianta de post se renunta la crema de branza). Apoi am intins si restul de urzici.
     Restul de aluat l-am intins cat diametrul formei si l-am asezat ca un capac peste tarta, iar pe margini am imbinat cele doua foi. La urma am presarat za'atar (o combinatie minunata de arome) si am dat la cuptorul preincalzit la foc mediu pana s-a rumenit.
     Aceasta a fost portia mea ....delicioasa...

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...