http://www.europeflavours.ro/

joi, 19 mai 2011

Ciorba de porc


      Recunosc ca poftele mele nu sunt in ton cu sezonul, dar garantez ca aceasta ciorba este suficient de usoara chiar si pentru acest sfarsit de mai. Cand am bucati mai mari de carne, eu le portionez in portii pentru doua persoane, fac un amestec de sare, piper, boia, cimbru si putin ulei. Fiecare portie o dau prin acest amestec, o ambalez individual si o asez frumos in congelator, sa stea acolo pana ma hotarasc eu sa o folosesc. Mi-e de mare folos aceasta obisnuinta pentru ca oricand sunt in pana de idei si timp, scot o portie de carne si imi recapat inspiratia imediat. Asa s-a intamplat si de aceasta data, am decongelat bucatica de carne, iar mainile mele au inceput sa umble singure :). Sunt convinsa ca aceasta este una dintre cele mai banale retete si ca fiecare dintre noi are o modalitate proprie de a prepara ciorba de porc, probabil invatata de la parinti si adaptata dupa preferinte, dar eu m-am gandit ca nu ar strica sa va impartasesc modul meu de a gati ciorba de porc.
    Ingredientele folosite de mine :
  • 3 cepe verzi mari
  • 200 g carne de porc 
  • 4 linguri ulei de masline
  • 200 g telina
  • 4 cartofi potriviti
  • un morcov potrivit
  • 4 linguri bulion
  • 2 lingurite oregano uscat
  • 100 g fidea
  • o legatura patrunjel
  • sare, piper
    Am taiat mai intai ceapa in jumatate pe lung si apoi am maruntit-o astfel:


    Apoi am bucatalit carnea in patratele mici.



     In oala pregatita pentru ciorba, am incins uleiul peste care am adaugat ceapa . Dupa ce a devenit sticloasa, am adaugat carnea si le-am lasat asa la foc mic, amestecand din cand in cand.


     Intre timp am pregatit telina taiata cubulete mici. 


     La fel am procedat si cu morcovul si cartofii. Am adaugat legumele dupa cum urmeaza: intai telina si morcovul si le-am lasat cam 5 minute pana au inceput sa se inmoaie putin, au urmat apoi cartofii si oregano.


    La aceasta cantitate a fost necesar un litru si jumatate de apa. Le-am lasat la fiert la foc potrivit in jur de 45 de minute.Inainte cu 5 minute de a fi gata am adaugat fideaua, bulionul, sare si piper dupa gust. Patrunjelul tocat marunt l-am adaugat exact inainte de a stinge focul, apoi am acoperit oala.
    Noi am servit cu ceapa de taiat, proaspat achizitionata din gradinita din balcon. A fost exact ce ne trebuia dupa cateva zile de briose (ca doar nah, trebuie sa imi testez tava :P) si gustoasa pe deasupra :). Este foarte usor de facut si o recomand tuturor celor ce indragesc ciorbele (asa ca mine), dar nu numai.


     Pofta buna :)

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...