http://www.europeflavours.ro/

miercuri, 4 mai 2011

Coq au vin



    Zilele acestea am aflat de BLOGGOSPODINA, un concurs culinar gazduit de site-ul doanmei Laura Laurentiu, retetecalamama.ro. Nu am foarte multa experienta in arta culinara, dar dorinta de a-mi testa evolutia m-a motivat sa ma numar si eu printre participanti. Si uite asa m-am trezit eu rasfoind printre retele doamnei Laura si ma si vedeam inconjurata de bunatati care mai de care mai apetisante nestiind asupra careia sa ma hotarasc. Si credeti-ma ca nu mi-a fost usor. Dar am izbutit in cele din urma si am ales Coq au vin, reteta pe care o gasiti aici : http://www.retetecalamama.ro/2010/05/coq-au-vin.html, denumirea in romaneste e "cocos in vin", iar doamna Laura i-a facut retetei o introducere superba (unul din motivele pentru care am ales-o). Cocos de casa, spre nefericirea mea, nu am avut, asa ca singura optiune a fost ce am gasit in comert.
    Pentru reteta am pregatit asa :
  • 4 pulpe si 2 aripi 
  • 500 ml vin rosu
  • 250 ml supa de pui
  • 60 ml cognac
  • 2 linguri rosii pasatta 
  • 300 gr ciuperci champignon
  • 250 gr ceapa mica, mica (arpagic)
  • 60 ml ulei de masline extravirgin
  • 40 gr unt (eu am pus un sfert de pachet)
  • 1 lingura de faina
  • 100 gr pastrama de porc (reteta originala este cu bacon)
  • 1 catel usturoi tocat marunt
  • 1 lingurita tarhon uscat
  • 1 lingurita cimbru uscat
  • sare si piper dupa gust

   Am calit cepele in jumatate din uleiul de masline, intr-o tigaie incapatoare, pana au devenit sticloase si s-au rumenit usor.



     Ciupercutele le-am taiat in sferturi, jumatati sau le-am lasat intregi o parte pentru ca erau foarte mici si le-am adaugat peste cepele calite.


    Dupa ce s-au calit binisor le-am mutat intr-un bol acoperit, lasandu-le sa se odihneasca la cald. Bucatile de carne le-am pudrat cu sare si piper, si le-am rumenit in cealalta jumatate de ulei incins in aceeasi tigaie. Au fost nevoie de doua ture ca sa nu fie ingramadite.


    De cum se rumenea pe toate partile, am luat fiecare bucata si am asezat-o intr-un bol pana toate au fost gata. Apoi le-am asezat din nou in tigaie, de data aceasta pe toate si cand uleiul s-a incins am turnat cognacul si am flambat bucatile de carne cu ajutorul flacarei de la ochiul deasupra caruia gateam (dupa sfaturile doamnei Laura :)) si am lasat ca focul sa arda toti vaporii de alcool.



     Dupa ce flacarile s-au stins, am scos bucatile de carne din tigaie si le-am mutat intr-o cratita pentru a le gati in continuare. In tigaia golita am adaugat de aceasta data pasta de rosii, vinul, supa de pui, tarhonul, cimbrul si catelul de usturoi tocat.


   Sosul  l-am amestecat pana a inceput sa dea in clocot, apoi l-am turnat peste carne. Am acoperit cratita si am lasat la fiert 30 de minute, la foc mic, pana cand carnea s-a inmuita.



     Dupa aceasta jumatate de ceas am adaugat cipercile si cepele impreuna cu zeama care au lasat-o cat au asteptat :).



   Le-am lasat sa mai fiarba impreuna inca 15 minute, timp in care am taiat in fasiute mici pastrama de porc, am perpelit-o in tigaie pana a devenit crocanta, si am scos-o pe hartie absorbanta.



        Am amestecat untul la temperatura camerei impreuna cu lingura de faina.



    Fasiutele de pastrama le-am adaugat la carnea ce fierbea mocnit. Peste unt si faina am adaugat un polonic cu sosul de la carne, am omogenizat si am turnat amestecul in cratita.In final, dupa 2-3 minute de fiert am condimentat, cu sare si piper si masa era gata :D.



    Noi am servit alaturi de cus-cus, una din garniturile noastre preferate si credeti-ma ca tot efortul s-a meritat pe deplin, dupa scurt timp au ramas doar oasele in farfurii, dar incantarea se putea citi pe fetele noastre. O reteta extraordinara pe care o voi repeta cat de curand. :)

 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...