http://www.europeflavours.ro/

vineri, 6 mai 2011

Tarta cu fructe si bezea


     Pentru zilele calduroase care vor veni, dar si pentru intalnirile intre prieteni, aceasta tarta este foarte potrivita datorita combinatiei de gusturi si texturi diferite. Am pregatit-o cu mult drag pentru noi doi si pentru cel mai bun prieten al nostru care a marturisit ca nici in restaurantele "de fite" in care a servit masa, nu a gustat o prajitura (de fapt tarta) asa buna. Asa ca am decis sa o inscriu ca cea de-a doua reteta in concursul BLOGGOSPODINA, gazduit de site-ul doamnei Laura Laurentiu : www.retetecalamama.ro. Eu am ales sa o prepar cu capsuni, kiwi si fructe de padure, dar fiecare poate folosi fructul sau fructele preferate pentru aceasta tarta.
   Pentru o forma cu diametrul de 30 cm aveti nevoie de urmatoarele:
  • 350 - 400 gr faina
  • 200 gr unt rece (un pachet)
  • 350 gr zahar 
  • 6 oua 
  • un plic zahar vanilat 
  • 300 gr capsuni
  • 300 gr kiwi
  • 150 gr fructe de padure
  • 40 gr amidon
  • zahar pudra pentru ornat 

    Am preparat prima data aluatul din faina, untul taiat cubulete, 100 gr zahar, 2 galbenusuri (albusurile le-am rasturnat intr-un bol mare pentru bezeaua de la final) si zaharul vanilat (eu am folosit Bourbon ).


   Dupa ce am amestecat bine ingredientele cu o lingura de lemn, am mutat coca pe spatiul de lucru si am framantat bine pana a rezultat o bila de aluat, pe care am rasturnat-o in forma de tarta.


     Am intins si nivelat aluatul pe toata suprafata interioara a formei, cu degetele.


     Tava astfel pregatita am lasat-o in frigider cat timp am pregatit cremele (minim 30 de minute). Fructele de padure le-am pudrat cu o lingura de zahar si le-am lasat deoparte sa lase zeama.


     Prima crema a fost cea de capsuni. Am spalat si curatat de codite capsunile, le-am taiat in doua si le-am rasturnat in blender. Le-am "blenduit" pana s-au facut pasta. La fel  am procedat si cu kiwi.
     Am batut bine un ou intreg , un galbenus si 20 gr amidon (albusul l-am rasturnat peste celelalte doua din bol).  Intr-o cratita am pus la fiert pasta de capsuni si 50 gr zahar,iar cand a inceput sa faca bule am turnat peste capsuni amestecul ou-galbenus-amidon si am amestecat continuu pana ce crema s-a ingrosat. In acelasi mod am procedat si pentru crema de kiwi.
     Cremele le-am lasat la racorit si am incins cuptorul la foc mediu. Am scos forma de tarta cu alut din figider si am intepat cu o furculita pe toata suprafata aluatului. Am lasat-o  in cuptor pana s-a inchis la culoare si s-a rumenit putin pe margini. Apoi am lasat-o la racorit. Dupa ce blatul era la temperatura camerei am presarat fructele de padure cu tot cu sucul lor .


    Am intins crema de kiwi in strat unifor, si crema de capsuni la urma. Cat timp am pregatit bezeaua, tarta a stat la frigider. Am batut cu telul spuma tare cele patru albusuri pe care le-am adunat in bolul incapator apoi am adaugat 150 gr zahar si am batut in continuare pana s-a intarit bezeaua. Am intins spuma peste tarta care statuse la frigider si am bagat la cuptor . Tarta a fost gata cand s-a rumenit bezeaua.


    Dupa ce tarta s-a racorit (timp in care noua ni s-au lungit urechile de pofta), am servit-o cu exclamatii de incantare la fiecare imbucatura . Iar rezultatul l-as descrie cam asa : blat crocant insiropat cu siropul fructelor de padure, cu crema dulce de capsuni in contrast cu gustul acrisor data de crema de kiwi, si bezea fina. Iata si cateva prim planuri :P.

 
 


 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...