http://www.europeflavours.ro/

sâmbătă, 7 mai 2011

Fajitas cu de toate


     Dupa zilele de Paste, cu macaruri fel de fel si prajituri nenumarate, ne-au ramas tot felul de preparate cu care trebuia sa ne hranim pentru ca altfel le cam trecea "termenul de garantie". Si dupa ce te-ai ostenit atat la prepararea lor te cam doare sufletul sa le vezi aruncate, dar parca nici nu poti manca zile in sir acelasi meniu, mai ales cand contine carne in proportii ridicate. Simteam o nevoie acuta de vegetale, asa ca au inceput sa curga ideile de reciclare a preparatelor de Paste. Din restul de oua rosii au rezultat cartofi frantuzesti, cozonacul l-am servit cu lapte dimineata, iar din friptura de miel am incropit o fajitas alcatuita cu resturi de prin frigider.
    Si resturile au fost multe : 2-3 buchetele de la o conopida, tot atata broccoli, o ceapa rosie, o conserva cu naut (400 gr), doua rosii, coditele ramase de la ciupercile pleurostus (pe care le facusem pane cu o zi in urma) si bineinteles friptura de miel.
    Ceapa rosie am taiat-o julien, conopida si broccoli le-am desfacut in buchetele si mai mici, nautul l-am scurs, coditele de la ciuperci le-am tocat marunt, rosiile le-am oparit cate un minut pe fiecare in apa fiarta si le-am decojit, apoi le-am taiat cubulete. Friptura de miel am taiat-o fasiute mici.
    In 2 linguri de ulei inchins s-a calit ceapa peste care am adaugat pe rand coditele de ciuperci, conopida si broccoli, amestecand dupa fiecare adaugare. Am presarat ierburi a la Provence, sare si piper si le-am lasat pe foc mediu pana s-au patruns toate amestecand din cand in cand. Cubuletele de rosii , nautul si fasiutele de miel le-am adaugat la sfarit, am amestecat din nou si cam in 5 minute fajitas a fost gata.
   Lipiile le-am facut rapid din 250 grame de faina un praf de sare  si apa cat sa iasa nelipicios aluatul. Dupa ce am framantat bine am adaugat 1 lingura de ulei si am framantat din nou. Aluatul l-am impartit in 3 (atati oameni eram la masa :P) si fiecare bucata am intins-o si am rumenit-o la tigaie.
   Pe fiecare farfurie se aseaza cate o lipie, frunze de spanac (optional) si o portie generoasa de fajitas. Foarte binevenit a fost amestecul acesta, dupa mesele imbelsugate de Paste. Bineinteles ca fiecare poate combina propriile resturi de prin frigider (in special legume), creandu-si asfel o fajitas originala.



                             

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...