http://www.europeflavours.ro/

duminică, 1 mai 2011

Frunzele de ridichi, surprinzator de ... gustoase

   
     Pentru mine aceasta reteta este o surpriza placuta descoperita pe blogul doamnei Laura, pe care am gatit-o de fiecare data cand am cumparat ridichi :D. Desi a trecut postul, o supa crema vegana nu strica niciodata.
     Pe cat este de simpla, pe atat este de gustoasa si sanatoasa. Reteta originala contine 2 cartofi medii pentru frunzele de la 2-3 legaturi de ridichi, eu insa am folosit 3 cartofi, la care se adauga o ceapa medie si sare dupa gust.
    Frunzele se spala bine, cartofii curatati se taie in cuburi sau orice alta forma, la fel se procedeaza si cu ceapa. Ingredientele asfel pregatite se pun la fiert.
   In general supele crema le servim alaturi de crutoane de paine. De aceasta data insa am optat pentru lipii cu za' atar (un condiment des folosit de noi). Asa ca in timp ce fierbea supa am pregatit un aluat super simplu alcatuit dintr-o cana cu faina, un praf de sare si apa calduta cat sa iasa aluatul moale dar nelipicios. Am lasat aluatul la "odihnit" dupa ce l-am tavalit eu bine. Legumele se scurg dupa ce au fiert, dar supa rezultata se pastreaza.
    Dupa ce s-au scurs, legumele le-am pasat in blender. Se adauga din supa pastrata atat cat sa aiba consistenta dorita (eu am lasat-o mai cremoasa). In final se adauga sare dupa gust.
    Am lasat supa sa se mai raceasca timp in care am pregatit lipiile. Aluatul pregatit l-am impartit in patru parti egale. Fiecare parte am intins-o,am presarat-o cu za'atar, si am mai nivelat-o o data pentru ca amestecul aromat sa nu curga de pe foaie:
    Am copt fiecare foaie in tigaie fara adaos de ulei pe fiecare parte cate 5-10 min si le-am taiat pe fiecare in patru.


    Masa a fost astfel gata in foarte scurt timp, valorificand frunzele de ridichi pe care majoritatea dintre noi le aruncam fara sa stim cat sunt de gustoase si sanatoase. Iar pentru noi a fost foarte bine venita aceasta supa fina dupa masa imbelsugata de Paste (nu am uitat promisiunea facuta, voi reveni curand cu pozele de la Paste). In speranta ca v-am convins, va doresc pofta buna !

 

 

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...