http://www.europeflavours.ro/

vineri, 10 iunie 2011

Briose cu porumb si ceapa verde


      Nu stiu cum e in alte parti ale tarii, dar la noi la Iasi e o zi racoroasa, mult asteptata dupa zilele toride de pana acum si e atat de placut sa te asezi confortabil cu o cafea aburinda alaturi si sa lasi ca racoarea diminetii sa te bine dispuna pentru toata ziua :), asa cum procedez eu chiar acum cand scriu si ma pregatesc sa va povestesc despre aceste briose delicioase. In primul rand trebuie sa marturisesc ca pentru aceasta reteta m-am inspirat de aici si cu cateva modificari au iesit briosele de fata. Cantitatile de mai jos sunt suficiente pentru o tava de 12 portii:
  • 1 ceasca faina de grau
  • 1 ceasca faina de porumb
  • 3 fire ceapa verde
  • 1 ceasca porumb congelat (sau din conserva)
  • 200 g telemea rasa
  • 4 linguri ulei
  • 2 catei usturoi
  • 2 oua
  • 6 linguri iaurt
  • 1 lingurita praf de copt
  • sare dupa gust
    Procedeul este foarte simplu.Se incinge cuptorul la foc mediu. Se amesteca intr-un bol faina de grau, faina de porumb,porumbul (scurs daca e din conserva), telemeaua si praful de copt. Separat se bat oualele impreuna cu uleiul si iaurtul. Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se adauga impreuna cu amestecul oua-iaurt-ulei peste celelelate ingrediente din bol. Se sareaza dupa gust si se amesteca pana se obtine un aluat foarte moale.



      Tava se unge cu putin ulei si se umple fiecare forma cu aluatul preparat anterior. Apoi se baga la cuptor 15-20 de minute.


     Cand sunt gata se scoate tava si se lasa aproximativ 5 minute sa se racoreasca, apoi se scot usor briosele si se pot servi calde sau reci, sunt la fel de bune.


     Si cam asta-i tot, v-am povestit despre briose, mi-am terminat si cafeaua si mi s-a facut o pofta de mogaldetele astea, ca deja m-am decis ce servim astazi la micul dejun, briose :D.
     Pofta buna :)

2 comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Sunt grozave ca aperitive!...

Ralu spunea...

Multumesc. Mai ales cand se anunta musafiri pe ultima suta de metri :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...