http://www.europeflavours.ro/

duminică, 19 iunie 2011

Bruschetti


     In zilele calduroase de vara imi aduc aminte cu drag perioada liceului cand asteptam nerabdatoare sa inceapa vacanta, pentru ca in prima ora a zilei de 16 iunie (nici o zi mai tarziu) sa iau acceleratul Iasi-Mangalia, impreuna cu alte cateva colege, sa chicotim toata noaptea comentand turistii care se indreptau spre mare, iar undeva pe la sapte dimineata sa aterizam in gara la Eforie, cocosate de bagajele imense, pregatite cu o saptamana inainte, cautand pe nenea taximetristul pe care il cunosteam din verile trecute si care nu ne fura niciodata la bani. Iar cand il gaseam, ii umpleam portbagajul pe care apoi saracul se chinuia sa il inchida, ii invadam masina, apoi ne ducea pana la Hotel Astoria, unde urma sa ne petrecem urmatoarele trei luni (adica toata vacanta), pe post de ospatarite, cu camasute mereu impecabile si calcate la dunga, cu fustite negre si cele mai comode sandalute (pe care le achizitionaseram cu mult timp in urma, pe cand aveam timp sa cutreieram si sa tot probam la ele). Tare imi mai e dor de perioada aceea... Prima zi, dupa ce ne cazam, o petreceam balacindu-ne si prajindu-ne la soare inmuiate in fel de fel de lotiuni. Si era acolo la restaurantul hotelului Nenea Nicu, bucatarul sef care tare ma mai avea la inima, iar cand venea ora mesei imi dadea numai bunatati, chiar daca nu erau in meniul pentru personal.  De la el am mancat primele bruschetti, pe care tare bune le mai facea...
     Si uite asa mi s-a facut mie o pofta de bruschetti asa ca pe timpuri. Am stat si am rasfoit prin memorie sa imi aduc aminte cum le facea Nenea Nicu. Apoi le-am executat si le-am infulecat imi amintirea acelor vremuri, asa ca sa imi mai treaca dorul. Nu sunt deloc greu de facut, dar tare mai sunt bune...
     Ingrediente :
  • 1 bagheta
  • 4 rosii
  • 3 catei usturoi
  • 4 linguri ulei de masline
  • busuioc proaspat
  • 1 lingurita oregano
  • sare, piper
      Se incinge cuptorul la foc mediu. Bagheta se taie in felii groase de 2 cm (aproximativ). Fiecare felie se unge cu ulei de masline si apoi se freaca cu o jumatate de catel de usturoi. 


     Se aseaza feliile intr-o tava fara adaos de grasime si se lasa la cuptor pana se rumenesc (cam 10 minute).


     Intre timp se taie rosiile cubulete si se amesteca cu usturoiul si busuiocul tocate marunt. Peste rosii se presara oregano, sare si piper dupa gust apoi se stropesc cu ulei de masline. Cand feliile sunt frumos rumenite, se scot din cuptor. Peste fiecare felie incap cam 2 linguri din amestecul de rosii. Se orneaza cu frunzulite de busuioc si se servesc dupa ce se racoresc putin. Sunt fenomenal de gustoase si sunt gata in 20 de minute :).





Pofta buna !

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...