http://www.europeflavours.ro/

sâmbătă, 9 iulie 2011

Briose cu ciocolata si ness



     Mai adaug o reteta de briose la colectie, ca doar asa face un adevarat pasionat iar eu, dupa cum am mai discutat, sunt fan inraita a brioselor. Cat despre aceste dulcegarii am doar cuvinte de lauda (ca de obicei),in primul rand pentru ca sunt foarte usor de facut (stiu, ma repet), iar gustul este absolut divin.
      Ingrediente :
  • 200 g faina
  • 100 g zahar
  • 4 oua
  • 100 g ciocolata cu lapte (eu am folosit 50 g ciocolata neagra si 50 g ciocolata alba)
  • 1 plic ness 
  • 1 lingura esenta rom
  • 100 g  unt
  • 1/2 plic praf de copt
  • 100 ml lapte
  • 200 ml frisca lichida
  • ciocolata alba si neagra pentru decor (aproximativ 30 g din fiecare)
      Incingem cuptorul la foc mediu. Ouale se mixeaza bine cu un praf de sare si zaharul , pana isi dubleaza volumul. Ciocolata (ciocolatele in cazul meu) o topim impreuna cu untul la bain marie pana se omogenizeaza si devin ca o crema pe care o turnam peste ouale mixate. Adaugam laptele, 1/2 pliculet de ness si esenta de rom, amestecam. Separat amestecam faina cu praful de copt apoi o incorporam in amestecul de oua. Tava de briose o tapetam cu foi de copt speciale sau se ung formele cu unt si se pudreaza cu faina. Turnam aluatul in forme (pentru mine cantitatea de aluat mi-a ajuns exact...cata precizie :P ).


     Bagam tava la cuptor pentru aproximativ 30 de minute pana cand briosele noastre trec de greul "test al scobitorii" :)).



     Ciocolata alba pentru decor o topim impreuna cu o lingura de apa tot la bain marie, apoi o intindem uniform pe o foaie de copt si o lasam sa se intareasca.


      Batem frisca impreuna cu restul de ness pana se intareste. Formam fulgi din ciocolata neagra cu ajutorul cutitului economic (acel cutit folosit la curatarea cartofilor, morcovilor,etc) sau al razatorii cu gauri mari .
      Decoram fiecare briosa cu cate un mot de frisca, presaram fulgi de ciocolata neagra si bucatele de ciocolata alba pe care le puteti rupe fara vreo forma din glazuta pregatita anterior sau puteti decupa glazuta cu diverse forme.

   
      Blatul pufos , frisca fina, bucatele de ciocolata, toate in adorata aroma a nessului, fac din aceste briose o minunatie.



     Daca am reusit sa va conving sa le incercati, atunci nu ramane decat sa va convingeti singuri de gustul absolut delicios al acestor briose. Acestea fiind spuse, va urez weekend placut tuturor !



Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...