http://www.europeflavours.ro/

duminică, 7 august 2011

Paste cu varza de Bruxelles si fasii de porc


     Dupa cum am mai povestit, Pofticiosul este cel dintai talentat in bucatarie dintre noi doi. Gateste intotdeauna cu atitudine si pasiune. Alaturi de el am reusit sa trec peste teama de esec si am inceput curajoasa, sa testez orice reteta la care salivam doar gandindu-ma si pe care nu credeam ca voi fi in stare vreodata sa o prepar.
     Dorinta de a   memora fiecare reusita a mea in bucatarie m-a facut sa transform blogul, care se voia a fi de alta natura, intr-unul culinar. De aici nu pot lipsi nici reusitele Pofticiosului (care gateste mai rar, dar bine), asa ca in Index Retete am creat categoria "De-ale Pofticiosului", la care adaug si reteta de fata. Ea a reprezentat pranzul nostru delicios care a transformat o zi banala intr-una deosebita, cum numai o mancare buna in burtile unor pofticiosi poate fi in stare.
     Buuun, astea fiin spuse, nu mai lungesc vorba si las Pofticiosul sa va povesteasca cum a ales el sa prepare varza de Bruxelles si sa faca fericita o flamanda care tocmai ajunsese acasa cu gandul la mancare :P.

     Ingrediente :
  • 400 gr paste scurte
  • 300 gr pulpa porc
  • 400 gr varza de Bruxelles  (proaspata sau congelata)
  • 200 gr cascaval afumat
  • 4 linguri smantana
  • 200 ml lapte
  • 1 ceapa (eu am folosit rosie)
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare, piper (optional : boia dulce, verdeturi provence)

    Pentru sos:
  •  4 catei usturoi tocati marunt
  • 200 ml pasta de rosii
  • 1 frunza dafin
  • sare, piper

       Carnea se taie fasii marunte si se condimenteaza (eu am folosit sare, piper, cimbru).


       Se fierb pastele in apa cu sare si putin ulei conform instructiunilor de pe ambalaj, ceapa se toaca marunt, varza se fierbe si ea in apa cu sare pana cand intra usor furculita in ea, iar cascavalul se taie cubulete.


      Ceapa se caleste in cele doua linguri de ulei pana devine sticloasa, apoi se adauga peste ea carnea, se amesteca si se lasa la rumenit.


       Peste carnea rumenita se adauga smatana si laptele, se condimenteaza cu sare, piper si verdeturi provence (optional), apoi se lasa la foc mediu circa 5-10 minute amestecand din cand in cand.


     Incingem cuptorul la foc potrivit. Pastele fierte si scurse se aseaza intr-o tava (unsa, in prealabil, cu putin ulei), peste ele se toarna uniform carnea cu sosul din tigaie. Apoi se adauga una cate una verzele de bruxelles, iar la final se presara cubuletele de cascaval si se condimenteaza cu sare, piper si boia dulce. 


        Se lasa la cuptor 10-15 minute. Intre timp se prepara sosul . Pasta de rosii se pune pe foc potrivit intr-o cratita mica, se adauga restul ingredientelor pentru sos si se lasa pana incepe sa clocoteasca, apoi se lasa deoparte.


       Sosul se presara peste portiile individuale inainte de servire.


Pofta buna !

4 comentarii:

Antonina spunea...

Cat imi plac varzucile astea :) merg asa de bine si cu niste castane deshidratate alaturi.. Buna papica!

Ralu spunea...

Antonina, si noua ne plact tare. Alaturi de castane deshidratate nu le-am gatit niciodata, dar daca zici ca sunt bune atunci sigur fac o incercare.
Sa ai o zi frumoasa !

Din bucataria mea spunea...

Delicioase si apetisante!!!...Pupicei!

Ralu spunea...

Multumesc, Licuta. Chiar ca apetisante :). Te pup !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...